De nieuwste video vind je hier! Het vierde en laatste interview: Joost in Australie !

zaterdag 25 september 2010

Bloglovin' I'm lovin' it

Jeetje...ik maar op zoek zijn naar een manier om een beetje orde in de choas van Blogs te scheppen. Struikel ik zowat over een site heen, die het voor me kan doen!

Blogs zijn er natuurlijk voor bedoelt, bepaalde (of alle) dingen te delen met geinteresseerden... en af en toe zitten er ook zeker hele leuke collumns tussen! Maar hoe, HOE!! KOM JE ER DAN OP?
Dat vroeg ik me al een hele tijd af vooral omdat ik actief ben op enkele blogs, werk gerelateerd maar ook voor onze reis naar Australie. Blogspot (Blogger) heeft namelijk als beginscherm, puur een inlogpagina waarna je gelijk bij je eigen blog(s) terecht komt. Das superfijn, alleen ja...ik wil ook weleens wat anders lezen dan mijn eigen verhalen.

Toen ben ik gaan Googlen op: alle blogs blogspot
helaas kreeg ik met deze zoekactie nog niet echt een goed antwoord, maar uiteindelijk kwam ik bij een hulppagina waar dit onderwerp ook werd besproken!"Score!!!!" (dacht ik)
Wat je doet is in Google typen site:blogspot.com , de webmensen onder ons weten al dat je daarmee dus alle pagina's van blogspot opvraagd. Zodoende krijg je de hele waslijst van iedereen die ooit een blog is begonnen op Blogspot... tja...maar of je dat wilt :s

Ok, dat is dus een manier om een beetje verder te kunnen lezen dan je neus lang is;), maar het was nog niet helemaal wat ik wilde. Toen..ineens...het LICHT! Via een blog waar ik toevallig op klikte, zag ik een button aan de rechterkant met de tekst: Follow this blog with Bloglovin'
Als je dan toch al aan het rondsnuffelen bent, klik je al gauw verder, dus ik kwam op Bloglovin' terecht.
Ge-wel-dig! Ik weet zeker dat er wel meer websites bestaan die hetzelfde doen, maar ik was hem nog niet tegengekomen in ieder geval! Wat BlogLovin' doet (en daarom schrijf ik dit stukje, zodat jullie hopelijk er ook gebruik van gaan maken) is een lijstje vormen van de Blogs die jij leuk vindt om te volgen.

Voor degenen die nog steeds niet begrijpen wat een "blog" is, volgens betrouwbare bron wikipedia ;):
Een weblog, ook wel blog genoemd, is een website waarop regelmatig – soms meermalen per dag – nieuwe bijdragen verschijnen en waarop de geboden informatie in omgekeerd chronologische volgorde (het nieuwste bericht verschijnt als eerst) wordt weergegeven. Wie een weblog bezoekt, treft dan ook op de voorpagina de recentste bijdrage(n) aan. De auteur, ook wel blogger genoemd, biedt in feite een logboek van informatie die hij wil delen met zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog.

Het voordeel van Bloglovin' is dat je een home/ startpagina hebt, waar je ook echt bestaande blogs kan bekijken, geordend op genre. Dat is al superfijn, want zo kan ik bijvoorbeeld dingen lezen over fotografie, reizen of mode. Wat je vervolgens kan doen, als je een blog vindt die je leuk lijkt om je op te 'abonneren' is deze toevoegen aan je lijstje! Alles is geheel gratis te volgen en het enige wat je eenmalig doet is je emailadres invullen en een wachtwoord intypen (die je zelf kan kiezen). In plaats van de blog stuk voor stuk te gaan bezoeken, wanneer je wilt kijken of iemand iets nieuws heeft geplaatst, kan je dus ook gewoon inloggen op Bloglovin' en gelijk in 1 overzicht zien wat er nieuw is!
Dus eigenlijk hoef je niet meer in je internetbrowser het adres van de website/ blog te typen, maar het enige wat je zou moeten doen is www.Bloglovin.com opslaan bij je favorieten of in een of andere tab plaatsen. Op die manier is het 1 klik, inloggen en gelijk bekijken wat nieuw is!

Ook als mensen dus onze blog willen volgen en zich niet hebben ingeschreven voor een nieuwsbrief, kunnen dus op deze manier toch automatisch erop worden geattendeerd dat er een nieuw stukje is geschreven.

Op deze blog staat aan de rechterkant, bovenaan de button " Follow this blog with BlogLovin' ". Door daar op te klikken kom je op de website uit en kan je Sign Up klikken. Daarna wordt je emailadres gevraagd, en het wachtwoord wat je wilt gebruiken. Eenmaal ingevuld krijg je een bevestiging in je mail met een link, door daar op te klikken wordt je account geactiveerd. Zo gemakkelijk is het!

De stappen daarna zijn ook simpel:

Bij New Posts, kom je terecht in het overzicht van
de door jou toegevoegde blogs. Als je nog niets hebt toegevoegd zal er niets in staan natuurlijk.










Aan de linkerkant vind je de mogelijkheid om een Blog toe te voegen aan je lijst.
























Als laatste hoef je dan alleen nog maar het blog adres in te typen, wat in dit geval is: www.lievesteef.blogspot.com

Als je search indrukt, verschijnt in het volgende scherm de blog waarna je deze kan toevoegen!


Hopelijk wordt het voor jullie op deze manier ook wat fijner en overzichtelijker om alle verhalen te kunnen lezen, mocht ik wat vergeten zijn..stuur me even een berichtje!

Follow my blog with bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren op bovenstaand bericht kan hieronder! Liever persoonlijk contact? Stuur een mailtje naar stefanlieve@yahoo.com