De nieuwste video vind je hier! Het vierde en laatste interview: Joost in Australie !

maandag 20 februari 2012

Nieuw bericht!

Aangezien ik zie dat onze blog tot op de dag van vandaag nog best vaak bezocht wordt, is het hoog tijd nieuwe berichten te gaan schrijven :).
We zijn inmiddels alweer bijna een jaar terug in Nederland en het "gewone" leven heeft zich dus al een tijdje hervat. Hier en daar is het een en ander veranderd voor Stefan en mij...maar natuurlijk blijf ik nog genoeg nadenken over Australie (en Nieuw Zeeland). Hoe het daar nu is..wat de mensen doen..hoe de temperatuur is...en wat ik zou doen als ik er nu zou zitten.
Niet te lang bij stilstaan natuurlijk, want daar word je alleen maar ongelukkig van...
Ikzelf heb net Carnaval gevierd in mijn hometown Den Bosch...het feest gaat op dit moment nog in volle glorie door, maar ik ga morgen braaf weer aan het werk:). In Zevenbergen (Brabant) bij Pelikaan Reizen, waar uiteraard ook bijna alle medewerkers morgen nog even Carnaval gaan vieren. Leuk is dat wel weer, in Brabant werken...dan ben je gelijk ook weer eerder in de Carnavals mood.
Maar ja, ik ben dus begonnen met werken na terugkomst uit Australie en Nieuw Zeeland bij een reisorganisatie! Ideaal als je nog weleens weg wilt dromen van een reisje naar Down Under, of andere mooie bestemmingen.
Brengt me trouwens nog wel op een idee om dit hier even te vermelden, mocht er iemand nog serieus plannen hebben om naar Australie af te reizen en graag een kort gesprekje te willen hebben over wat je nou het beste kan bezoeken binnen een bepaalde periode...kom even langs! Ik zit tegenwoordig met de marketing afdeling letterlijk in de winkel in Zevenbergen, dus je kan zo aanschuiven aan mijn werktafel.


Maar genoeg over werk! Terug naar het "leukere" onderwerp...Australie.




Wat ik eigenlijk wil vragen aan bezoekers die nu nog op deze site komen, of jullie even een berichtje achter willen laten wat je graag zou willen weten over Australie...dan zoek ik het voor je uit...
Dat kan op reisgebied zijn, maar ook misschien handige weetjes als; wat is de beste tijd om te reizen, of wat zijn nou speciale bezienswaardigheden in een bepaalde stad...waar je als "normale" toerist niet zou komen. Ik heb her en der nog vrienden of contacten zitten dus ik kan het gemakkelijk uitzoeken....en anders doe ik mijn best er wel voor. Sowieso heb ik wat Nederlandse vrienden overgehouden uit de Australie tijd, dus met z'n allen hebben we heel wat ervaring en kennis met en van het land. Zo schieten jullie er wat mee op... en word ik er ook vrolijk van want ik kan weer even met Australie bezig zijn.
Ik hoop sowieso dat velen wat aan onze oude berichten hebben, of gehad hebben...de reis was echt geweldig. En dan heb ik nog niet eens uitgebreid gesproken over de tijd dat ik vijf maanden in Sydney woonde, om af te studeren.

Om helemaal in de Australie sfeer te blijven, nog een typisch recept...die ik een paar weken terug weer heb kunnen toepassen. Er is namelijk niets lekkerder dan een heerlijke slice Bananabread (warm of koud) met een bakje koffie of thee..(en dan eigenlijk bij de Coffee joint at Bondi Junction station). Maar ok, je kan het ook thuis maken.
Hieronder het recept en vooral de combinatie van de kaneel met de bananen maakt het een heerlijke cake! Ik moet zelf rekening houden met een gluten vrij dieet, maar je kan gemakkelijk de bloem vervangen door de glutevrije variant. Als je genoeg suiker toevoegt, smaakt dat ook prima! ;)

Mijn versie:




(recept via http://www.taste.com.au/recipes/3118/banana+bread)

Preperation time
15 minutes

Cooking Time

50 minutes

Makes

1 loaf

Ingredients (serves 10)

  • Melted low-fat dairy spread, to grease
  • 265g (1 3/4 cups) self-raising flour
  • 40g (1/4 cup) plain flour
  • 1 tsp ground cinnamon
  • 140g (2/3 cup, firmly packed) brown sugar
  • 125ml (1/2 cup) skim milk
  • 2 eggs, lightly whisked
  • 50g butter, melted, cooled
  • 2 overripe medium bananas, mashed

Method

  1. Preheat oven to 180°C. Brush an 11 x 21cm (base measurement) loaf pan with melted dairy spread to lightly grease. Line the base and 2 opposite sides with non-stick baking paper, allowing it to overhang.
  2. Sift the combined flours and cinnamon into a large bowl. Stir in the sugar and make a well in the centre. Place the milk, eggs, melted butter and banana in a medium bowl, and stir until well combined. Add the banana mixture to the flour mixture and stir until just combined. Spoon the mixture into the prepared pan and smooth the surface.
  3. Bake in preheated oven for 45-50 minutes or until a skewer inserted into the centre comes out clean. Remove from oven and set aside in the pan for 5 minutes. Turn onto a wire rack to cool completely. Cut into slices to serve.

Notes

  • This banana bread will keep in an airtight container out of direct sunlight for up to 3 days. Alternatively, place in an airtight container, then label, date and freeze for up to 1 month. Place in the fridge overnight to thaw.

    Ik ga er overigens geen gewoonte van maken om Australische recepten (of welk recept dan ook) te posten. ;) Maar als er vraag naar is...wie weet!

3 opmerkingen:

  1. He Lieve,
    als er wat over is dan kom ik het graag even opeten ziet er goed uit ;) Helaas niet de tijd voor om dit te maken. Succes met je blog en werken tussen al die carnaval gekte!
    davy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha hey Dave, thx. Ja is op hoor, maak binnenkort wel een nieuwe als jullie me komen helpen met opeten ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat interview met Joost de Koster.Voor mij ook een mythische
    figuur waar ik heel mijn jeugd al verhalen over gehoord heb van mijn
    oma en moeder.Eén keer echt ontmoet 14 jaar geleden,dat zal me altijd
    bijblijven. En nu dit filmpje aan mijn moeder laten zien, zal
    ze leuk vinden!!

    Groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren op bovenstaand bericht kan hieronder! Liever persoonlijk contact? Stuur een mailtje naar stefanlieve@yahoo.com