De nieuwste video vind je hier! Het vierde en laatste interview: Joost in Australie !

woensdag 24 november 2010

Even een bedankje...

Nu de zenuwen steeds meer toenemen en ECHT de laatste momenten in Nederland zijn aangebroken, wil ik graag nog even van de gelegenheid gebruik maken om allerlei mensen te bedanken. Vooral degenen die (nu al) braaf onze blog lezen en geinteresseerd zijn in onze nog te komen avonturen.
Het voelt bijna alsof we gaan emigreren naar het verre land in plaats van zo'n 4 maanden op reis te zijn haha.
Maar juist de feedback die we krijgen via de mail, de blog, via facebook, twitter en op feestjes en partijen geeft zo'n goed gevoel alsof we al een beetje op reis zijn. Morgen is het alweer donderdag, dat betekent nu nog 6 nachtjes slapen en we vliegen naar Sydney...terug 'naar huis'.
Ik kreeg zojuist nog een bericht uit Sydney, dat ons pakket met Sinterklaas snoepgoed was aangekomen alleen stond de desbetreffende persoon nog tijdens het ochtendritueel verloren in de badkamer...helaas de bezorger gemist ;). Maar vanaf zaterdag is het pakket in het bezit van een stroopwafel verslindend monster genaamd Janine, die heeft beloofd dat ze niet aan het onbekende rare snoepgoed zou komen. Ik zag laatst een hartje tussen de pepernoten zitten met de tekst SMS ME...nou....toen stond ik wel even te kijken. Hip die Sint!

We vieren (hopelijk) op 5 december ergens in Sydney Sinterklaas met Nederlanders die geemigreerd zijn naar Australie en die sinds lange of korte tijd in de stad wonen. Ik ben ook nog eens de organisator van de meetup, iets wat best lastig te regelen is als je zelf niet op locatie zit :). Maar dat er al zo'n 30 mensen zich hebben aangemeld wil wel zeggen dat mensen het Nederlandse feest missen, tussen die Aussies die het denk ik toch stiekem als een racistisch iets blijven zien. Ik wil het daarom ook alleen vieren met wat Sinterklaas muziek in een draagbare stereo, op het strand met een BBQ en het verzonden snoepgoed natuurlijk. Dus een verklede (hulp) Sint zit er niet in, laat staan een blanke (hulp) Piet helemaal zwart geschminkt. :)
 (Zit je in Sydney en wil je ook naar de MeetUp komen, klik dan even hier en geef je op!)


Eergisteren hebben we nog de live video chat uitgeprobeerd die ik heb toegevoegd aan deze blog (zie de tab in het menu). Er waren toch op een gegeven moment zo'n 6 mensen actief op de chat..en ik zag nog wat laatkomers online verschijnen, dus het aanmelden met gebruikersnaam is gelukkig te doen! Onze volgende live video chat zal ik altijd vermelden op de desbetreffende pagina en zoals het er op dit moment uitziet, proberen we het als we net in Sydney zijn nog een keer. Daarna hopelijk iedere week een keer in het weekend, leuk om te laten zien waar we op dat moment zitten!

Ach ach, de klok tikt door..en ook al tikt ons klokje thuis zoals het nergens tikt.......het Australische klokje in mijn ziel en hart tikt ook :). Tot snel, dan weer met verse foto en video beelden ook!

(en Stefan die voor de laatste keer aan het ijshockey'en is)

3 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Ik wilde jullie alvast een hele goeie reis toewensen en geniet er lekker van. Ik ben ook gek op Australie heb er 9 maanden vertoefd.

    groetjes van Moira
    http://moira-en-joost.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Een goede reis naar Australie! Ik kijk alweer uit naar jullie nieuwe blog!
    Zo kan ik ook beetje ideetjes opdoen voor volgend jaar.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Moira en Romaan, bedankt! Nog een aantal nachtjes slapen hehe, ben blij als ik eindelijk 'echte' reisblogs kan gaan posten met foto's en video's. Heel fijn dat jullie zo met ons mee reizen en meeleven!
    gr,
    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren op bovenstaand bericht kan hieronder! Liever persoonlijk contact? Stuur een mailtje naar stefanlieve@yahoo.com