De nieuwste video vind je hier! Het vierde en laatste interview: Joost in Australie !

donderdag 20 januari 2011

Voor de tweede keer naar Margaret River 3-7 januari 2011

Nadat we vroeg in de morgen op waren gestaan om W. af te zetten bij het vliegveld voor zijn vlucht terug naar Sydney, en vriend M. als enige verstekeling nog over was,  hadden we besloten om naar het noorden te rijden. Na 5 minuten rijden bedacht Lief dat Steve en Mitch (de Australier en zijn zoon die we 2 weken eerder hadden ontmoet) nog in het zuiden zaten en dat het misschien wel gezellig zou zijn om daar langs te gaan. Aangezien we toch geen idee hadden wat we in het noorden gingen doen, maakten we rechtsomkeert richting Margaret River (Gracetown).
Gezien chinaman M. er ook bij was en hij het echt Australie wel eens wilde zien (een quote van hem: “ gaan we nog naar het binnenland naar van die grote rotsen enzo?!”) namen we hem mee naar een bushcamping (Yalgorup National park) voor een overnachting. Dit heeft hij geweten….
Op een gegeven moment zat hij, gekleed als talibanstrijder die zichzelf op elk moment zou kunnen opblazen van frustratie, te genieten van de vliegen die letterlijk zijn neus uitkwamen. Terwijl de avond vorderde werd het alleen maar gezelliger, de muggen kwamen tevoorschijn en staken in alles wat bloed zou kunnen bevatten. Lieve is meerdere malen door haar broek heen gestoken en zelfs toen ze haar broek in haar sokken had gedaan staken ze daar zonder moeite doorheen! Terwijl we in het donker wat biertjes aan het drinken waren werden we opgeschrikt door 2 zwarte schimmen die langs de tafel kropen. Nee geen wilde koalas die op zoek waren naar een restje bier maar 2 possums die kwamen kijken wie er aan hun tafel zaten. Nadat de Kookaburra’s ons in slaap hadden gelachen werden we de volgende morgen wakker met op het veld naast ons 3 kangaroos.  Aan het slagveld op M. zijn rug en Lieve haar benen was te zien dat de muggen ook een topavond hadden gehad.
muggen en vliegen vermijden...en "the morning after"...
Na alles ingeladen te hebben zijn we richting Steve gereden, na zo’n 1.5 uur rijden kwamen we aan in Gracetown waar Steve zijn caravan tijdelijk had ingeruild voor een kamer in een huisje aan zee. Het was nog vrij vroeg en we moesten de nodige boodschappen voor de avond doen dus zijn we even richting Margaret river gegaan om een biertje te drinken, oh nee, boodschappen te doen…
Na een pint boodschappen te hebben gedaan wist Steve ons te vertellen dat hij wel een uitermate mooi surfplekje wist, in volle vertrouwen zijn we maar achter hem aangereden en na een kleine 20 minuten off-roading zagen we een heerlijk leeg strand en prachtig blauw water, en niet te vergeten, goeie golven!

Tegen het eind van de middag alle spullen weer van het strand te hebben meegenomen hebben we nog wat gedronken en fotos genomen van de ondergaande zon met z’n zessen (inclusief Buster de hond).

Deze avond zou een illegale camping avond worden, dit betekent dat je er op gokt dat er geen bushranger langskomt en gewoon je kamp opzet. Dit houdt ook in ook dat je ‘s ochtends heel vroeg je spullen weer opruimt, omdat deze ranger je anders $200 boete geeft… per persoon….
Gelukkig waren we om 6 uur wakker en optijd ingepakt voor Mr. Ranger er was,  overigens hebben we geen enkele ranger gezien…. Maar het zal je maar gebeuren…
We zijn eigenlijk direct na het ontbijt naar een ander strand gelopen en hebben daar nog wat gesurft en het avond eten bij elkaar gevist waarna we terug naar de auto’s moesten omdat er een beste storm opkomst was.

De regenbui bleef de rest van de dag aanhouden en we zijn gevlucht naar de comfortabele omgeving van een hotel in Margaret River (onze eerste douche in twee dagen). Lieve kreeg de griep en een opgezwolle voet als reactie op haar muggenbeten, dus die bleef de komende twee dagen in en rondom het hotel.
M. zou nog 2 dagen in Australie zijn, voordat hij weer terug vloog naar China. Daarom hebben we nog een poging gedaan om te surfen in Margaret River. De golven waren alleen zo groot, dat we er toch maar foto’s van hebben gemaakt in plaats van er zelf in te gaan ;).

Stefan

1. wat is jullie @mail adres eigenlijk
    (leuk blog)
    groet
    annozijlstra@gmail.com

2. Hoi Anno, ons emailadres is stefanlieve@yahoo.com
    Leuk dat je de blog leuk vindt!

groeten,
    Lieve en Stefan

Reageren op bovenstaand bericht kan hieronder! Liever persoonlijk contact? Stuur een mailtje naar stefanlieve@yahoo.com